Svar på kommentar.

Svar: Jo det kan jag absolut göra!
Gör det direkt...
Facebook:
Jag tycker att facebook är as bra, eller aa... man kan liksom hålla kontakten med dom man bor långt ifrån osv... Dock så har dom gjort om så sjukt mycket på facebook och de suger.
Men aja, dom dåliga sakerna på facebook är typ...
Att de händer allt för mycket där, alla får veta liksom allt! + att de är folk som liksom mobbar folk, bakom skärmen, what?! liksom, skriv vad ni vill för status... lägg upp vad ni vill för bilder, sålänge det inte är nakenbilder, det är inte okej. Alltså, en sak jag stör mig så enormt med det där med bilder... 
Om en tjej har korta shorts på sig o lägger upp så att hon har ryggen mot kameran...
Får hon ALLTID kommentarer om att hon ska sätta på sig mer kläder osv... Och när hon väl har långa jeans o tar en likadan bild får hon kommentarer om att hon är en attention whore?
Man har rätt att lägga upp vad man vill på facebook egentligen... tycker jag, förutom ifall de är naken bilder osv.
Men man ser liksom mer naket på facebook nu än man gjorde förra sommaren.. Helt ärligt.
Nu kommer jag få kommentarer om att jag har klagat på någon på facebook som lagt upp bild.
Yes, jag har klagat osv på en person... Och hon är 14 år, 15 kanske... och hon har lagt upp massa nakenbilder osv på facebook, de jobbiga för henne nu är att hennes bilder ligger ute på andra hemsidor o kommer aldrig att tas bort. Hon har slutat med bilder, för att hon fått hjälp. 
Och det är sjukt bra, hon har liksom tänkt om... och lägger inte upp sånt längre. 
Men bara fölk tar fel på hora och slampa.... man är ingen hora om man lägger upp sånt... För dom säljer sig ju inte, eller vad vet jag? men alltså....ni fattar.
Men liksom, jag tycker att de är enormt irriterade... för att de personer som jag har på facebook som alltid får massa onödiga kommentarer om vad dom lägger ut osv, ingen mening med det dock.
Liksom... helt sjukt egentligen... för att personen som skriver massa enormt elaka kommentarer osv... skulle aldrig säga så till den personen face2face. 
+att jag stör mig på alla "sveriges finaste", "sveriges vackraste" osv... Visst,
Man har den gruppen om man vill... men alltså, typ alla som är med på bilderna har oftast inga kläder... haha, man kan ju va lika snygg fast med kläder på? Herregud. Det är dock menat mest till "Sveriges snyggast", sen lägger dom inte ens upp bilder på svenskar?
Blev rätt mycket om Facebook.
Mobbning:
Bland det värsta som finns, helt ärligt... Jag har en kompis, hon är så enormt underbar o sjukt go tjej, super fin är hon också, och hon blir mobbad. Nämner verkligen inte hennes namn. 
Hon har inte ens någon anledning till att bli de? Hon är precis som alla andra, bara att hon klär sig på sitt sätt och gillar lite andra saker. 
Hon är faktiskt as grym, sjukt cool brud detdär.... Det jobbiga med att hon blir mobbad är att mobbarna aldrig står för vad dom säger!
Jag vet nästan allt om henne, och jag vet vad som hänt henne osv.... hon har de sjukt svårt. 
Och vet hur hon haft det när hon varit liten enda upp till nu. Och jag kan ju bara säga att... hon är verkligen enormt stark. 
dom sommer mobbar osv vet inte ett piss om dom, undrar vad dom hade sagt om personen dom mobbar hade tagit livet av sig pga dom... och att dom fick veta att det var deras fel. 
Då hade dom inte vart lika tuffa längre. Men aja, dom vet inte hur mycket ett ord kan skada personen egentligen.
Man borde nog egentligen tänka sig för innan man säger något, för asså... man vet inte folk bakgrund... 
Troligen ens bästavänners, men inte andras.
Dom vet inte vad som hänt, det tar hårt på en när man får höra saker varje dag....
Jag vet att det är enormt svårt och ignorera ord man får, men man borde försöka. Menar inte nu att jag blir/har blivit mobbad eller så. Men jag vet ändå hur de är.
Vad ni än gör... Dom som råkar ut för denna skit... Ta inte livet av er, gör inte de. Visa istället för idioterna vad ni tycker, stå på er själva och säg till dom vad du tycker och tänker.
Skada inte er själva heller... det går inte bort, jag vet. Prata med någon, och btw... hoppas ni vet om att ni kan anmäla dom för vad dom gör? Det är förbjudet för er som inte visste de.
Stay strong.
Alla är fina på sitt sätt och alla är lika grymma som dom andra!
Jag vet, det låter som om jag försöker va värsta vuxen nu osv, men jag skriver vad jag tycker om det hära.
Och aa... puss.

Kommentarer

Lämna en kommentar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback